söndag 12 oktober 2008

Primal Scream

Igår spelade ett av världens bästa band, Primal Scream, på Berns i Stockholm. Första gången jag såg Primal Scream live var 1992 på Sahara-scenen på Hultsfredsfestivalen. Det var strax efter att de släppt den magnifika Screamadelica - som fortfarande är en oerhört bra skiva. Det är fortfarande en av de bästa konserter jag sett i mitt liv. 


Styrkan med Primal Scream är att de fortfarande försöker spela världens bästa rocknroll. Lite äldre men med samma känsla och ambition. Igår tycker jag de såg piggare ut än på länge och var rejält taggade. 

2 kommentarer:

Jonas Morian sa...

Primalskriksterapi medan Alliansen snackar bort sig på Agenda...?

;-)

Pär Henriksson sa...

Nja, snarare uppladdning inför en underhållande stund. Tycker nog alliansen gick vinnande ur diskussionen. Framförallt är jag lite förvånad över att inte s-v-mp är mer sammansnackade kring hur de ska hantera frågor kring samarbetet. De måste ju fattat att frågorna skulle komma.