måndag 27 oktober 2008

Bryssel och Washington DC

Idag ska jag till Bryssel för EPP Campaign Managers Meeting. Vi brukar träffas en gång i halvåret och diskutera vad EPP ska göra eller inte göra när det gäller kampanjer. Det är också en viktig kanal för mig när det gäller att byta erfarenheter med kolleger i andra länder. T ex är jag nu rätt intresserad av vårt systerparti i Finland, Kokoomus, som hade stora framgångar i lokalvalet igår.

På torsdag åker jag till USA med tidningen Fokus som arrangerar en resa till Washington DC och Virginia. Då får vi möjligheten att följa valrörelsens slutskede såväl på fältet som bland opinionsbildare, journalister och akademiker i DC. Jag kommer försöka blogga regelbundet därifrån och ska även kommentera i några svenska mediers valvakor tisdagen den 4 november.

Inga kommentarer: