torsdag 16 oktober 2008

Bakom kulisserna: så kan det gå till när man hamnar i TV4

Politikerbloggen och TV4 kör varje torsdag morgon ett inslag de kallar ”Hemligstämplat” med allmänt skvaller och rykten kring politiker. Två torsdagar i rad har jag nu hamnat i programmet. Idag svarar jag på den märkliga frågan om vad jag gör för att inte bli förkyld (jag tränar).

Vad gör moderaternas kommunikationschef ett sådant inslag?

Jo, Niklas Svensson är en pigg och smart reporter. Han stod helt enkelt utanför Riksdagen för två veckor sedan med sin kameraman när jag och Per Schlingmann kom gående. När de kommer gående med kamera i hand är det inte läge att köra ”inga kommentarer”. Det skulle ge ett oehört besynnerligt intryck. Man har ju ingen aning om vad de vill fråga om.

Istället får man glatt ställa upp och svara på alla möjliga frågor. Sedan har Niklas material som han kan klippa ur och använda ett tag.

Billig tv, smart av Niklas och förklaringen till varför jag och Margareta Winberg är med i samma inslag.

2 kommentarer:

Eva Cooper sa...

Haha, det kändes åtminstone bra att vara i fint sällskap då jag pratade om dokusåpor och förkylningar. :)

Mary X Jensen sa...

Det här var väl ett rätt skojigt inlägg trots allt...

Vitlök i öronen, jo jag tackar. Har testat faktiskt som den inte alltid så eftertänksamme hälsofreak jag är. Mindre jobbigt med vitlök än att vara ute och springa. Men jag tror att din metod fungerar bättre Pär.