tisdag 2 februari 2010

Reepalu-härvan växer

Nu skriver Skånska Dagbladets journalist Andreas Lovén i granntidningen Sydsvenskan att han både har intervjun (där Reepalu bl a jämför sionism med antisemitism) på band och att Reepalu fick läsa och godkänna sina citat.

"Jag spelade in eftersom – som jag motiverade innan jag tryckte på knappen – det kändes säkrast så.

Det är ett känsligt ämne och jag ville inte i efterhand riskera att Ilmar Reepalu hävdade att han blivit missförstådd eller felciterad.

Det hjälpte inte, trots att jag påmint Ilmar Reepalu att intervjun är inspelad och att jag har mejl där han godkänt sina citat. "


Det är märkligt att detta inte blir större i riksmedia. Hade det varit en ledande politiker i Stockholm hade garanterat kvällstidningar och andra media gjort väsentligt mer kring detta.

Dels har Reepalu sagt oerhört märkliga saker som innebär att han antingen är hårt kalkylerande inför valet eller oerhört okunnig i en fråga som länge varit aktuell i Malmö och där han tidigare varit i blåsväder. Men han anklagar uppenbarligen också en journalist för att ljuga.

Inga kommentarer: