söndag 17 februari 2008

Förberedelser inför Göteborg

Nu är det förberedelser inför moderaternas kommunala rikskonferens i Göteborg den 7 - 8 mars. Totalt samlar vi 1600 personer från hela Sverige. Det ska bli kul och det kommer hända en hel del i samband med konferensen.

I fredags var jag och talade för Timbro. Det är nyttigt att komma ut och tala för olika publiker och det var länge sedan jag besökte Timbro. Jag tycker de fått en ny vår på sistone och gjort en hel del intressanta saker, inte minst när det gäller public service och det svenska biståndet. Det behövs alltid frihetliga röster i samhällsdebatten och kanske ännu mer när det är en borgerlig regering. Då behövs en opinionsbildning som inte behöver fastna i dagspolitiken och som inte måste ta partipolitiska hänsyn.

Våren kom till Söder idag. I alla fall kändes det så när jag sprang runt Sicklasjön. Fåglarna kvittrade, marken var bar och solen gjorde att det var som en aprildag.

2 kommentarer:

Billy McCormac sa...

Kul å lyssna på dig i fredags! Och het rätt... vårfint var det på söder i dag. Hängde en del på Stiletto på Malmgårdsvägen i em... en bättre kombination av stil, heminredning och hårprodukter får man letar efter!

Anonym sa...

Springturen runt sicklasjön förstår jag var extra fin. Det är ju i Nacka =)