söndag 8 juli 2007

Med blandade känslor mot Visby

Nu åker jag snart mot Visby för årets Almedalsveck. Göteborgs-Posten har intervjuat mig inför veckan.

För dem som inte åker dit kan jag rekommendera att istället köpa en cd med Säkert! Ibland önskar jag att jag fortfarande var i tjugoårsåldern och kunde bli handlöst förälskad i bra ny musik. Som när jag upptäckte Stone Roses och Primal Scream och bara var tvungen att åka till Hultsfred för att se Primal Scream (1991 eller 1992??). Och som gamla förälskelser har de följt mig genom åren – även om utvecklingen knappast varit spikrak. Men Primal Scream har ju i alla fall hittat tillbaka till någon form av form (Riot City Blues) och Bobby Gillespie ser mer levande ut än på många år.

För några månader sedan började jag lyssna på Säkert! Annika Norlins (Hello Saferide) svenska projekt. Sakta men säkert har hon ätit sig in i och nu övertagit min hjärna. Just nu tycker jag att det är magnifikt. Det bästa jag hört på svenska på denna sida sekelskiftet i alla fall. Blogg för den som vill följa turnén finns här.

Inga kommentarer: