söndag 4 november 2007

Per Ericson

Nås av beskedet att Per Ericson (1965-2007) har gått bort efter en tids sjukdom. Oerhört jobbigt. Han var på senare år en av Svenska Dagbladets bästa ledarskribenter och som person alltid vänlig och nyfiken. Han var en av de första som började skriva om miljöfrågor och han sökte alltid fakta och inte de enkla slutsatserna.

Jag träffade Per när jag började arbeta på MUFs centrala kansli 1994. Då arbetade han för den moderata partiledningen med kommunpolitik om jag inte minns helt fel. Jag kommer ihåg att han alltid fanns där för oss nya medarbetare och hjälpte mig och andra tillrätta. Han kommer vara oerhört saknad – det enda som ger viss tröst är att han fick leva ett bra liv. Han fick ägna sig åt mycket av det han uppskattade under den alltför korta tid han var med oss.

Inga kommentarer: