Imorgon torsdag medverkar jag i ett seminarium om valet 2010. Inbjudan nedan:
"Det är precis ett år kvar till det svenska riksdagsvalet. Och i partihögkvarteren dras kampanjstrategierna upp. Barack Obamas kampanj i det amerikanska presidentvalet 2008 har satt en ny standard för politiskt kampanjarbete världen över.
De svenska partiernas och PR-konsulternas intresse för kampanjen har varit extremt stort.
Redan i EU-valet 2009 används flera nya grepp, antagligen som ett test inför 2010 års riksdagsval.
Men hur intresserat är egentligen det svenska folket av att betala pengar till politiska partier, delta aktivt i valarbete och att engagera sig på nätet?
Tillsammans ordnar Synovate, nyhetsmagasinet Fokus och Gullers Grupp ett seminarium som tar sikte på 2010 års valkampanjer.
Vad tycker svenska folket? Synovate redovisar fakta.
Vad säger partierna? Moderaternas kommunikationschef Pär Henriksson, Piratpartiets partiledare Rickard Falkvinge samt Carina Persson, kommunikationschef för Socialdemokraterna utfrågas om framgångar och bakslag i EU-kampanjen och hur de nu lägger upp valkampanjerna 2010.
Kommunikationsproffsen kommenterar. Hans Gennerud, vd för Gullers Grupp och ordförande i Precis, Sofia Strömberg, vd för Berghs School of Communication och Jesper Strömbäck, professor i journalistik och politisk kommunikation vid Mittuniversitetet spår i sumpen om 2010.
Tid: 3 september kl 14-16.30
Plats: Kungliga bibliotekets hörsal, Humlegården, Stockholm
Pris: 500 kr
Anmälan till: nyfiken@synovate.se"
onsdag 2 september 2009
Seminarium om valet på torsdag 3 september
Upplagd av Pär Henriksson kl. 10:22
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar