Timbros arrangemang igår var mycket välarrangerat och välbesökt. Henrik Sjöholm, Dick Erixon och Christoffer Järkeborn har bloggat från seminariet. Det lär komma upp i form av poddradio på Timbro så småningom.
Högst oklart vad jag egentligen sade i paneldiskussionen. Men det var kul. Jag hade i alla fall tänkt driva tesen om att maximal öppenhet och bejakande av att släppa den totala kontrollen över sitt varumärke är en förutsättning för att kunna dra nytta av de nya medierna och den digitala miljön. Värdet att sympatisörer och aktiva gör saker och har tillgång till i princip samma information som partiledningen överstiger risken av att motståndarna eventuellt får reda på något de inte borde veta (jag är helt övertygad om att socialdemokraterna är tillräckligt smarta för att ändå lista ut hur vår strategi eller kampanjplan ser ut i stora drag).
För mig handlar det inte bara om ny teknik. Teknikutvecklingen skapar möjligheter. Det som måste följa är en kulturförändring kring hur man förhåller sig till sitt varumärke och sitt sätt att kommunicera. Det steget är mycket svårare än att bara använda den nya tekniken. Men gör man det inte på rätt sätt och verkligen vågar gå hela vägen, ja då kommer man heller inte dra nytta av den fulla potentialen.
torsdag 15 maj 2008
Nya möjligheter kräver ny kultur
Upplagd av Pär Henriksson kl. 13:48
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
1 kommentar:
Du behöver inte vara orolig Pär. Även om det var högst oklart för dig, så var det intressant för oss.
Skicka en kommentar