torsdag 31 maj 2007

Miljösmart.se

Politikerbloggen skriver idag om att vi ska lansera en miljösajt. Det är alldeles korrekt vilket jag också kommenterar här. Vi slår upp dörrarna (eller vad man nu säger…) på världsmiljödagen tisdagen den 5 juni. Maria Wetterstrand kommenterar och jag tror nog att miljöpartiet underskattar våra ambitioner.

Vi satsar nu rejält på miljö- och klimatfrågorna. Det gör vi för att vi vet att de är viktiga. Ibland hörs lite småtykna kommentarer om att moderaterna inte har en miljöpolitik. Det är i grunden fel – även om jag är den förste att medge att vi måste fortsätta att utveckla politiken och bli bättre på att gå på offensiven. För nu är det slut på det dåliga självförtroendet som möjligen funnits bland moderaterna i miljöfrågor. När jag rest i Sverige under våren har jag slagits av vad många miljöengagerade moderater det finns runt om i landet. Många som varit aktiva under lång tid i miljöfrågorna och gjort viktiga insatser, inte minst i kommunerna. Det är för dem och för alla som är nyfikna på vår miljöpolitik som vi startar denna sajt. Vi vill lära oss mer – av varandra men också av andra. Och vi vill göra det i en öppen dialog där vi kan byta erfarenheter och få värdefulla inspel.

Så på världsmiljödagen den 5 juni öppnar vi sajten.

Inga kommentarer: