Media börjar nu uppmärksamma Europavalet och partiernas kampanjer. Jag har de senaste veckorna intervjuats av Dagens Media två gånger (1 och 2), Aftonbladet och Sverige Radio.
Jag tror dock att det verkliga genomslaget för kampanjerna kommer först veckorna innan valet den 7 juni. Vi satsar rejält på spurten men också på att lyfta intresset kring förtidsröstningen som inleds den 20 maj. Vi vet från tidigare erfarenheter att Europaval är relativt sett ett lågintresseval och att det är i slutveckorna som väljarna uppmärksammar att det är val och börjar fundera både kring OM de ska rösta överhuvudtaget och i så fall VAD de ska rösta på. Det parti som kan ha flest kontakter med väljare de sista veckorna kommer vara det parti som gör ett framgångsrikt val.
För moderaternas del vill vi bidra till att höja valdeltagandet men också nå ett bättre resultat än vad vi gjorde i Europavalet 2004 när vi fick 18,3 procent.
torsdag 16 april 2009
Intresset för Europavalet ökar
Upplagd av Pär Henriksson kl. 09:43
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar